RONERAVOND VAN 18 MAART 2022

Omdat de toneeluitvoeringen ook dit jaar niet door hebben kunnen gaan heeft het bestuur gemeend onze leden toch op 18 maart een gezellige avond aan te moeten bieden. Het kan en mag gelukkig weer. In zijn welkomswoord haalde de voorzitter de oorlog die op dit moment in OekraÏne woedt aan. Mogen wij dan wel een gezellige avond organiseren? We vinden dat dat kan. waarbij we absoluut niet voorbij willen gaan aan de ramp die zich daar voltrekt. Enkele bestuursleden hebben een quiz in elkaar gezet waarbij door de aanwezigen moest worden geraden welke oude gebouwen waar hebben gestaan, wie de bekende Roners zijn of welk evenement er bedoeld wordt met de foto. Hier en daar kwamen er hilarische antwoorden uit de bus. Bij bekende Roners werd bij de foto van Vasalis prinses Irene genoemd. Ook een bekende Nederlander maar niet specifiek een inwoner van Roden. Al met al mag worden gezegd dat het een gezellige avond was waarbij we weer veel geleerd hebben over Roden van toen en nu. We hebben zelfs nieuwe gezichten tussen de aanwezigen ontdekt.

We hopen u allen weer te kunnen ontmoeten op zaterdagmiddag 23 april waarbij we het feit herdenken dat we 77 jaar geleden bevrijd zijn. Zie onze aankondiging.