PROGRAMMA 2022-2023

De activiteitencommissie heeft het programma voor 2022-2023 weer compleet. Net als andere jaren vinden de middagen en avonden plaats in De Pompstee te Roden. De uitbater van de Pompstee heeft vanwege de verhoogde energiekosten de entreeprijs moeten verhogen naar Ꞓ 10,00. Voor dit bedrag krijgt u twee koppen koffie/thee met koek/cake en een drankje.

-ZATERDAGMIDDAG 14 JANUARI 2023

Neijoarsveziete: de Troebadoers komen ons vermaken met Grunniger laidjes, schiere gitaren, staarke verhoalen en drij stemmen die klinken as een klokje.

Aanvang 14 uur.

Kaart voorverkoop op 5 januari van 15.00 tot 17.00 uur in de Pompstee.
Entree Ꞓ 12,50

-ZATERDAGMIDDAG 11  FEBRUARI 2023

Een gezellige Roneravond met beelden uit het archief van de Historische Vereniging ROON. Wat weten we nog van toen en nu? Een avond verzorgd door eigen leden.

Aanvang 14.00 uur

-VRIJDAGAVOND 10 MAART (AANVANG 19.30 UUR) EN ZATERDAGMIDDAG 11 MAART (AANVANG 14.00 UUR) 2023

Leden van onze vereniging spelen in het kader van meertmaond-streektaolmaond het toneelstuk “Moeke aan de rekstok”. Een blijspel in drie bedrijven.

-ZATERDAGMIDDAG 15 APRIL 2023

Gerrit Assies, secretaris van de stichting Vriendenkring Neuengamme, verzorgt een lezing met als titel “Van Drenthe tot Neuengamme” over het vrij onbekende Duitse Concentratiekamp Neuengamme nabij Hamburg.

Ook vijf inwoners uit Roden kwamen in dit kamp om het leven.

Aanvang 14 uur.