Gezellige Roner pubquiz

Eigen bestuursleden, archief- en andere medewerkers binnen de Historische Vereniging hebben voor de Ronermiddag van 11 februari een heuse pubquiz in elkaar gedraaid. De 100 aanwezigen moesten af en toe flink de hersenen laten kraken om de juiste antwoorden op het papier te krijgen. Er waren verschillende rondes van 10 vragen. Er werden foto’s van vroegere tijden getoond waarover vragen werden gesteld als ” waar of wie is dit”. Ook kwamen er Drentse woorden en bijnamen als Harm Non en Velleman aan bod.

Tiny Renkema en Roel Brink namen de presentatie voor hun rekening en Roel vertelde tussendoor leuke wetenswaardigheden en soms hilarische anekdotes.

Uiteraard werd er koffie en thee met koek of cake geserveerd. En bij de borrel konden we zelfs van een bitterbal genieten.

Wederom een zeer geslaagde middag.